مزایای آنتی ویروس نود 32 نسبت به سایر آنتی ویروسها

۱۹ آبان ۱۴۰۱
آنتی ویروس نود 32

آنتی ویروس نود 32 ، یک نگهبان همیشه بیدار

اگر آستین­ها را برای خرید لایسنس nod32 بالا زده ­اید، باید در جواب­تان یک بله قاطع بگویم. نام آن کمی با نام شناخته شدۀ آنتی ویروس نود 32 متفاوت است. به کاربرد تجاری و سازمانی نود 32، ESET Endpoint Antivirus می­گویند. خوب این جناب ESET Endpoint Antivirus با این اسم فاخر برای سازمان یا شرکت ما چه کاری انجام می­دهد؟ اصلا این وسط این Endpoint چه کاره است؟

آنتی ویروس نود 32 چیست؟

حقیقت ماجرا چیست؟

اگر آستین­های تان برای خرید لایسنس nod32 هنوز بالاست! پس این هم حقیقت ماجرا : حقیقت ماجرا این است که سازمان­ها به چیزی بیشتر از یک آنتی ویروس خانگی احتیاج دارند. چرا؟ چون بزرگ­ترند و داده­های مهمی در پایگاه داده ­های آنها ذخیره شده است. در ضمن بیشتر کارها امروزه از راه دورکاری انجام می­شود و یک شرکت یا یک ارگان باید برای کارکنان خود از راه خرید آنتی ویروس نود 32 اورجینال یک فضای کاری امن درست کند.

تبهکاران سایبری در کمین شما هستند!

بر پایه گفته کارشناسان امنیت سایبری (نکته­ای که قطعا در خرید یا فروش لایسنس نود 32 همه ورژن ها اهمیتی بنیادین دارد)، فقط در بازه زمانی 2018 تا 2019 میلادی، حمله­ ها و یورش­های تبهکاران سایبری به سازمان­ها و شرکت­ها چیزی در حدود 13 درصد در مقایسه با سال­های پیش از آن بیشتر شده است. تحلیل همین گزارش یک پیام خیلی مهم و هشدار دهنده در بر دارد : پیام روشن است! تبهکاران به ماهی­های بزرگ­تر فکر می­کنند و دیگر ماهیان کوچک خانگی سیرشان نمی­کند! به هیمن دلیل است که سازمان یا شرکت شما به این جناب ESET Endpoint Antivirus نیاز دارد.

البته یک چیز را هم اضافه کنیم! آنچه برای تبهکاران ارزش طلا را دارد و شاید از آن هم ارزشمندتر باشد، نه فروش لایسنس نود 32 هک شده به شما یا حجم شرکت­تان که ارزش داده­ های شما است! در نتیجه یک سازمان کوچک که داده­ های ارزشمندتری دارد، قطعا بیشتر از یک شرکت بزرگ با داده­ های کم ارزش­تر هدف یورش تبهکاران سایبری قرار می­گیرد!

مثلا مدرسه ­ها، نهادهای دولتی یا بیمارستان­ها که سابقه بیماری شهروندان را نگاه می­دارند لقمه چربی به شمار می­روند! پس ارزش خود را بر پایه بزرگی و کوچکی تعیین نکنید! شما خودتان نمی­دانید که در فهرست تبهکاران سایبری چه امتیازی به شما تعلق گرفته است! پس بهترین کار، پیشگیری از راه خرید لایسنس نود 32 است.

درباره آنتی ویروس نود 32 بیشتر بدانید

Endpoint چیست؟

اما Endpoint! در ادبیات فن­آوری اطلاعات یا داده­ ها یا همان آی تی معروف، اند پوینت به تلفن، لپ تاپ، سرور، تبلت یا هر ابزار دیگری گفته می­شود که از راه­های امن و حفاظت شده به یک شبکه تجاری متصل می­شود. با این کار یعنی با اتصال به شبکه امن، یک اند پوینت تازه پدید می­آید. در فارسی می­توان به آن امنیت نقطه پایانی گفت. البته همان اند پوینت مصطلح­تر است. این اند پوینت چند ویژگی دارد که آگاهی از آنها خرید لایسنس nod32 را آسان­تر و مطمئن­تر می­سازد. با هم مروری داشته باشیم بر این ویژگی­ها.

شما یک بسته امنیتی خواهید داشت!

ESET Endpoint Antivirus در واقع یک بسته امنیتی است. این بسته ترکیبی از محکم کاری­های گوناگون و آچار فرانسه است (موضوعی که در هنگام خرید لایسنس آنتی ویروس نود 32 باید به آن توجه کافی داشته باشید). از ضد ویروس گرفته تا ضد جاسوس­ افزار، کنترل وب، اسکنر ابری، مدیریت از راه دور (مدیران شبکه قدر این ابزار مدیریت ایستگاه­های کاری را می­دانند) و نظارت بر دستگاه­های جانبی را در آن خواهید یافت. البته منظور ما از ترکیبی این نیست که با یک مجموعه آشفته طرفیم.

نه! همه این ابزارها با هم و در یک هماهنگی اندام­وار کار می­کنند. تازه همه هم به صورت ماژول هستند. ماژول یعنی اینکه برنامه نویس آن را مختص یک دستگاه معین کدنویسی نکرده است. این برنامه شناور است و می­توان آن را با هر دستگاهی سازگار کرد. با این کار شما یک دیواره آتش دوجانبه خواهید داشت که ورود و خروج­ها را به دقت چک می­کند. شما نگهبان حرف شنویی خواهید داشت که دو مزیت بزرگ دارد : یکی اینکه هیچگاه نمی­خوابد و دوم اینکه فقط یک بار از شما حقوق می­گیرد! فقط موقع نصب و راه­اندازی! چنین نگهبانی را روی هوا می­برند!

پایانی بر اتلاف منابع سیستمی!

ویژگی بعدی آن در کم ­خرج بودن است : موضوعی که حتما شما را برای خرید لایسنس آنتی ویروس نود 32 مشتاق­ تر می­کند. این بسته امنیتی از منابع سیستمی از جمله فضا و انرژی کمترین بهره را می­برد. به عبارتی هم نگهبانی می­کند و هم جای کسی را تنگ نمی­کند! تازه دم به دقیقه هم برای شما گزارش می­فرستد. شما به عنوان مدیر شبکه می­توانید آن را از راه دور مدیریت کنید. یعنی هم در خانه باشید و هم مدیریت کنید!

آیا آنتی ویروس نود 32 باعث کندی سیستم میشود؟

آنتی ویروس نود 32 ، یک آنتی ویروسِ منشی!

یک ویژگی جالب ESET Endpoint Antivirus این است که کارکردهای سرور را زمان­بندی می­کند و با این کار از شکل­ گیری سربار در شبکه شما جلوگیری می­کند. به عبارتی در شبکه تعادل ایجاد می­کند. همچنین با کمک پروتکل امن HTTPS همه رایانه­ های شبکه را به روز نگه می­دارد و اگر دلتان هوس کند فایل­های مخزن ویروس را هم می­تواند به نسخه­های پیشین بازگردانی کند. تا این حد!

آستانه بحرانی و هشدارهای امنیتی!

این بسته امنیتی برای شما یک آستانه بحران درست می­کند. یعنی در واقع شما برای آن به عنوان یک مدیر شبکه آستانه بحران تعریف می­کند و نرم­ افزار نیز بر اساس این تعریف خود را سازماندهی کرده و تصمیم­گیری می­نماید. هر گاه وضعیت امنیتی به مرحله بحرانی برسد، سیستم خود به خود برای شما یک پیام هشدار می­فرستد. تازه می­توانید تهدیدها را برای آن اولویت­بندی کنید و نرم افزار نیز بر اساس امتیازدهی شما بحران­ها را تعریف می­کند.

فضولی موقوف! پایان تراژیک وب­گردی!!

با نصب ESET Endpoint Antivirus فضولی هم موقوف می­شود! نرم افزار به کارمندان اجازه وب­گردی نمی­دهد. یعنی وقتی سایتی با حوزه کاری آن کارمند نامرتبط باشد، با کمال پررویی آن را می­بندد! البته پررویی را از زبان کارمندان گفتم و گرنه رئیس دستی هم به شانه نرم افزار می­زند و تکان دادن سر را هم به نشانه «ازت راضیم» ضمیمه آن می­کند. این همان ممانعت از شکل­گیری سربار در شبکه است که پیش­تر گفتیم.

با این کار سخت افزارها عمر بیشتری می­کنند و منابع سیستمی هم هدر نمی­رود. این کارکرد، کارکرد مدیر شبکه را هم بهبود می­بخشد. مدیر شبکه هر تکانی را در شبکه می­بیند و رد آن را می­زند. همه هم تحت وب و بدون اینکه از جایش بلند شود و تک تک رایانه­ ها را بررسی کند. گزارش­ها هم هر جای جهان باشد (منظورم گزارش­های سرور ضد ویروس است) را در بیرون از شبکه دریافت می­کند. این کار به وسیله نظام گزارش ­خوانی آنلاین یا همان تحت وب معروف میسر می­شود.

نسخه UniLicense آنتی ویروس نود 32

UniLicense : لایسنسی برای تمام فصول!

لایسنس این نسخه از آنتی ویروس نود 32 با خرید لایسنس eset های معمولی و خانگی کمی فرق دارد. به آن در شرکت ایست UniLicense یا پروانه بهره ­برداری کامل یا جامع می­گویند. با این پروانه، مدیر شبکه می­تواند محصولات شرکت را روی هر سیستم عاملی نصب کند.

در واقع با این پروانه همه سیستم عامل­های شبکه با هم هماهنگ می­شوند. این نرم افزار قابلیت Whitelist یا ساخت یک فهرست سفید از فایل­های آلوده نشده را دارد. این فهرست­ها در بانک اطلاعات اسکنر ابری سیستم ذخیره می­شوند.

همچنین پیشنهاد میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره گواهینامه های امنیتی آنتی ویروس nod32 این مقاله را مطالعه نمایید.