هشدار های نود 32 و رفع آنها ( بخش دوم )

۴ دی ۱۴۰۱
پیام نود 32 و نحوه رفع هشدار های امنیتی

معنی پیام نود 32 : هشدارهایی که باید جدی گرفت! بخش دوم

در بخش اول مقاله با هم پا به دنیای هشدارها و پیام­های آنتی ویروس نود 32 گذاشتیم. خوبی آشنایی با معنای این پیام­ها در این است که ما را با طیفی از خطاها و خطرها آشنا می­کند که ناآگاهی از آنها ممکن است ما را در هنگام خرید لایسنس nod32 با دردسر مواجه کند. به همین دلیل هم نخستین گام برای برون ­رفت از این خطرها، آگاهی از آنها، معنای آنها و بستر شکل­گیری­شان است. پیام­هایی که ما را با این دسته از خطرها آشنا می­کنند، آگاهی ما را از امنیت سایبری نیز افزایش می­دهند.

پس قدردان این پیام­های آگاهی­ بخش باشیم. در بخش نخست مقاله به بررسی معنی پیام نود 32 و البته بخشی از این پیام­ها پرداختیم و دلیل آنها را به همراه راه­ حل ارائه دادیم. در این مقاله نیز به باقیمانده پیام­ها می­پردازیم تا چیزی را تا حد امکان نگفته باقی نگذاریم. در اینجا هم با ما همراه باشید تا گردشی آگاهی­ بخش در جهان امنیت سایبری داشته باشیم. دوست داشتیم به دلیل تربیت کاملا ایرانی­مان بگوییم اول شما بفرمایید! اما از آنجا که نویسنده مقاله ما هستیم پس با عرض معذرت اول ما می­فرماییم. پس این ما و این هم نخستین پیام این مقاله :

معنی پیام نود 32 | پیام های هشدار در Nod32

پیام The virus was detected in an .exe or .dll file archived with UPX

حالا فرض می­گیریم که با خرید لایسنس nod32 از سایتی معتبر یک آپدیت مشتی را تجربه کرده­ اید. پس از این لذت ناگهان، آنتی ویروس با این پیامِ فایل­های UPX ناگهان به شما هشدار می­دهد. شما چکار می­کنید؟ طبیعی است اول داد می­زنید که فایل­های UPX دیگر چی هستند؟ خوب اگر داد زدن را کنار بگذارید ما به شما خواهیم گفت که این فایل­ها از نظر ساختار و تا حدودی عملکرد شبیه فایل­های آرشیو هستند.

پس تفاوت آنها در چیست؟ در این است که UPX ها در بردارنده فایل­های ضروری اجرای یک برنامه هستند. برای مشاهده فایل­های UPX آلوده بهترین راه فعال­سازی جاوا اسکریپت است. پس از اینکار با کمک Windows Explorer، فایل UPX مشاهده ­پذیر می­شود. از من می­شنوید به محض دیدن این فایل، زمان را از دست ندهید : آن را حذف کنید و از این کار لذت بسیار ببرید! با این حال اگر شرایط برای این لذت بسیار فراهم نشد چه؟ اگر فایل آلوده تن به حذف شدن نداد چه کنیم؟ هیچ کار شاقی نمی­خواهد انجام دهید. بهترین کار تماس با پشتیبانی فنی شرکت ESET است.ای یک معنی پیام نود 32 مشاهده شده در ویندوز شما بود.

فایل‌های آلوده در اطلاعات حجم سیستم : یک نفوذی؟!

نرم افزار شما این پیام را به این شکل نمایش خواهد داد : Infected files found in the System Volume Information. معنی پیام نود 32 در این مواقع چیست؟ معنای این پیام یک داستان دارد که اول باید آن را بشنوید. این پیام نشان می­دهد که رایانه شما در روزی از روزها به ویروسی آلوده بوده و در همین وضعیت دست به ایجاد فایل­های بازیابی سیستم زده است (این ورژن دیگری از سرزنش به خاطر این دست و آن دست کردن در خرید لایسنس nod32 است!).

بعدتر آن ویروس پاکسازی شده است اما از بد حادثه برخی از نفوذی­های آلوده ویروس به داخل پوشه اطلاعات سیستم رخنه کرده و در آنجا پنهان مانده ­اند. بهترین راه برون­رفت از چنین وضعیتی، پاکسازی مسئله و صورت مسئله و مابقی خویشاوندان است. شما باید پوشه System Volume Information را کاملا و به تمامی پاک کنید تا دیگر کلیت سیستم شما از آن نقطه آلوده تهدید نشود. این هم یک لذت تمام عیار دیگر! البته اگر سر وقت خرید لایسنس نود 32 پی سی دانلود یا خرید لایسنس نود 32 پرند خودتان را انجام داده بودید، لذت بیشتری می­بردید!

پیام نود 32 و نحوه رفع آن

دنباله پیام The virus was detected inside a Microsoft Outlook Express .dbx file

چرا دنباله؟ چون در مقاله قبل به این پیام پرداخته بودیم. اما به فعال­سازی Email client protection به شکلی گذرا اشاره کردیم. برای فعال­سازی این گزینه باید صفحه اصلی آنتی ویروس­تان را باز کنید. سپس F5 را فشار دهید تا Advanced setup باز شود. اگر به ستون سمت چپ صفحه نگاه کنید قطعا Web and email را خواهید دید. آن را باز کنید. سپس بر گزینه Email client protection کلیک کنید.

نحوه رفع پیام های هشدار در نود 32

پس از کلیک بر آن با انبوهی از گزینه­ ها روبرو خواهید شد که با مطالعه هر کدام به کاربرد آن پی خواهید برد. در نتیجه بسته به نیاز خود می­توانید هر کدام از گزینه­ ها را فعال یا غیر فعال سازید. البته فراموش نکنید که این گزینه تنها برای تنظیمات پرمیوم در دسترس است. در نتیجه باید یک خرید لایسنس نود 32 پرمیوم انجام دهید. برای فعال­سازی این دسترسی باید یک خرید آنتی ویروس اورجینال کاملا مطمئن داشته باشد. یکی دیگر از هشدارهای Nod32 و معنی پیام نود 32 در این بخش را برایتان مشخص کردیم.

پیام Potentially unwanted applications چه می­گوید؟

ممکن است پس از خرید لایسنس nod32 ثابت با دیدن این پیام دلسرد شوید. اما دلسردی را بهتر است کنار بگذارید. زیرا این پیام از این واقعیت پرده برمی­دارد که آنتی ویروس برخی از برنامه­ های شما را در فهرست برنامه­ های بالقوه ناخواسته طبقه­ بندی کرده است. راه حل آن هم به این شکل است که در هنگام نصب و پیکره­ بندی آنتی ویروس یادمان باشد که گزینه شناسایی برنامه­ های بالقوه ناخواسته را غیرفعال یا در صورت نیاز فعال نگه داریم.

ویروس در دایرکتوری کش جاوا پیدا شده ارباب! معنی پیام نود 32

پیام Virus found in the Java cache directory خبر پیدا شدن و کشف ویروسی در دایرکتوری کش جاوا را به شما می­دهد. اگر چنین پیامی دریافت کردید، بهترین راه حذف دستی آن است. نه اینکه آنتی ویروس نود 32 مقتدر، ناتوان باشد! چنین فکری هرگز به ذهنتان خطور نکند! با این حال بهترین راه هنوز هم همان حذف دستی است! اگر باز بگویم خرید…وسط حرفم خواهید پرید و خواهید گفت که اصلا خرید لایسنس nod32 چیست؟ خوب لایسنس به معنای اجازه دسترسی به امکانات و آپدیت­های به روز نود است. به همین دلیل است که فروش لایسنس نود 32 حرفه ای یک مزیت بزرگ است و باید به دنبال سایت­های معتبر باشید. معتبر و قانونی!

هشدار های نود 32 و نحوه رفع آنها

پیام Infected file or folder is hidden یا پاک کردن ویروس پوشه­ ها یا فایل­های مخفی!

با دیدن این پیام وقت را از دست ندهید و یکراست سراغ کارهای زیر بروید( معنی پیام نود 32 در زمان مشاهده اینفکتد فایل ) این کار حتی از جستجوی « فروش لایسنس نود 32 طریقه آپدیت یا فروش لایسنس نود 32 چگونه وارد کنیم» هم واجب­تر است :

1 – اول از همه همه فایل­های مخفی­تان را از حالت پنهان شدگی یا مخفی درآورید. نمایش دادن فایل­های مخفی هم بسته به نوع ویندوزتان کمی فرق می­کند. در ویندوز 7 نخست باید روی My computer کلیک کنید و صفحه­ای مانند زیر را باز کنید.

آموزش رفع پیام های امنیتی نود 32

سپس به بخش Organize رفته و روی گزینه Folder and search options کلیک کنید تا پنجره نوینی برای شما نمایش داده شود. در این پنجره نوین به تب View بروید. در آنجا گزینه Show hidden files, folders, and drives را فعال کنید. با این کار فایل­های مخفی نمایش داده می­شوند. برای نمایش فایل­های سیستمی نیز گزینه Hide protected operating system files (Recommended) را غیرفعال کنید. البته قطعا ویندوز به شما هشدار خواهد داد. احتیاطا بهتر است که این گزینه را غیرفعال نگه دارید. ممکن است عاقبت خوشی نداشته باشد. به بعضی چیزها دست نزینم برای خودمان هم بهتر است. قبول ندارید؟

در ویندوز 8 ماجرا کمی ساده­ تر شده است. بعد از مای کامپیوتر وارد تب View شوید و گزینه Hidden items را تیک بزنید. یادتان یاشد که غیرفعال نگه داشتن Hide protected operating system files (Recommended) در اینجا هم توصیه می­شود.

نحوه رفع خطاهای مشاهده شده در نود 32

ویندوز 10 فرقی با ویندوز 8 ندارد. همان راه را در اینجا هم دنبال کنید. در اینجا هم غیرفعال نگه داشتن Hide protected operating system files (Recommended) کار عاقلانه­ای است.

2 – رایانه خود را به حالت سیف مود ببرید.

3 – به پوشه یا فایل آلوده شده بروید.

4 – بر پوشه با فایل آلوده کلیک راست کنید. Delete را انتخاب کرده و بدون ذرده­ای عذاب وجدان بر دکمه Yes ضربه بزنید.

5 – برای محکم کاری هم سراغ Recycle Bin بروید و بر آن راست کلیک کنید. آن را باز نکنید. بلکه بر آیکون آن راست کلیک کنید و بر Empty Recycle Bin و پس از آن بر Yes کلیک کنید.

6 – در پایان هم رایانه را ریستارت کرده و یک اسکن تازه راه ­اندازی کنید.

ضمنا پیشنهاد میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هشدارهای نود 32 بخش نخست این مقاله را نیز مطالعه نمایید.