معنای پیام های امنیتی نود 32

۶ آذر ۱۴۰۱
پیغام های نود 32

پیغام های نود 32 ( پیام های امنیتی در آنتی ویروس nod32 ) و معنای آنها

تنها نصب آنتی ویروس نود 32 و پس از آن خرید لایسنس nod32 کفایت نمی­کند! یک نمه هم دانش استفاده و کار با نرم افزار نود لازم است که در اینجا به یکی از شاخه های این دانش می­پردازیم. خوب! راستش را بخواهید پس از نصب و راه ­اندازی آنتی ویروس از راه خرید لایسنس نود 32 معتبر ممکن است که با پیغام های نود 32 مواجه شوید! محتوای این پیام پسغام­ها بستگی زیادی به نوع تهدیدی دارد که نرم افزار با آن روبرو شده است.

گاهی پیش می ­آید که آنتی ویروس به جان فایل­های شما می­افتد و سه بلا را به تشخیص شخص شخیص خودش بر سر آنها می­ آورد : یا ریشه­ای عمل می­کند و همه فایل را ناپدید می­کند! یا آن را می­بندد و حق فعال شدن را به آن نمی­دهد! یا ممکن است که فایل را در قرنطینه حبس کند! کار دیگری که ممکن است از آنتی ویروس سر بزند، فیلتر کردن یک وب سایت است! گاهی هم می­زند تنظیمات آنلاین را از پایه دگرگون می­کند!

اگر هم پیامی نیامد معنایش این است که آنتی ویروس دارد عین پاسبان­ها به حوزه استحفاظی ­اش سرکشی می­کند و هیچکدام از کارهای بالا را انجام نداده است! برای درک بهتر محتوای این پیغام­ها با ما باشید تا آنها را با هم بررسی کنیم!

پیغام های نود 32 - Threat found

Threat found! یک آلوده در میان ما است!

اگر بعد از مراحل نصب، خرید لایسنس nod32 و راه ­اندازی، این پیام را دیدید بدانید که یک «یافتم» بزرگ است! آنتی ویروس شما یک فایل آلوده و نفوذی را پیدا کرده است. البته ارتباطات مخرب و کشف آنها نیز این پیغام نود 32 را به دنبال خواهد داشت. معمولا آنتی ویروس منتظر فرمان شما نمی­ ماند و خود دست به کار می­شود. به این معنا که در یک دادگاه چند ثانیه­ ای فایل را به یکی از سه مجازاتِ پاکسازی، مسدود کردن یا قرنطینه کردن محکوم می­کند.

برای اینکه از ماهیت تهدید باخبر شوید کافی است که به بخش Threat در پنجره بالا نگاهی بیندازید. آنچه که بعد از علامت «:» و در زیر کلمه Threat نوشته شده است، هویت مهاجم را به شما نشان می­دهد. اگر دیدید که آنتی ویروس هیچکدام از سه مجازات بالا را در حق مهاجم اجرا نکرده است، بدانید که خطر عمیق­تر از این حرفها است و با یک مورد ویژه طرف هستید! در این مواقع به دخالت عامل انسانی و زمان بیشتری نیاز است.

پیغام های نود 32 Unwanted Software

پیغام های نود 32 - Unwanted Software

این تهدید با نام نرم­ افزار ناخواسته یا UwS نیز شناخته می­شود. معمولا آنتی ویروس­ها به شکلی برنامه نویسی می­شوند که برخی از موقعیت­ها را یک تهدید تفسیر کنند. این موقعیت­ها ممکن است که فعالیت یک برنامه باشد. شما با خرید لایسنس نود 32 و راه ­اندازی آنتی ویروس متوجه خواهید شد که نرم افزار امنیتی نود 32 برخی از برنامه­ها را به شکل UwS طبقه­بندی کرده باشد. در این وضعیت، نرم افزار دو نوع رفتار را بسته به تفسیر خود از موقعیت، نشان می­دهد. یکی از این رفتارها پاکسازی فوری است و دیگری درخواست دخالت کاربر است.

در شکل دوم برای اینکه بداند باید فایل کشف شده را معدوم کند یا با آن کنار بیاید به دخالت شما به عنوان عامل انسانی نیاز دارد. اگر خودش روند پاکسازی را انجام داده باشد یک پیام با این مضمون نشان می­دهد که اگر شما فروشنده نرم­افزارید و فکر می­کنید که برنامه­تان، UwS شناسایی شده و حق­تان هم این نیست با شرکت تماس بگیرید. خوب این پیام نشان می­دهد که نرم افزار به این جنبه هم فکر کرده که مبادا دست گلی به آب داده باشد!

پیغام Potentially unwanted application found و معنای آن

از مجموعه پیغام های نود 32 ، این پیام یک معنا بیشتر ندارد! آنتی ویروس به شما می­گوید که یک برنامه بالقوه ناخواسته را شکار کرده است. شما با خرید لایسنس نود 32 و راه­ اندازی آنتی ویروس نود 32 یک شکارگر ماهر ویروس را در استخدام خود خواهید داشت.

معنای پیغام Potentially unwanted application found

برنامه­ های بالقوه ناخواسته با نماد اختصاری PUA شناخته می­شوند. این برنامه­ های بالقوه ناخواسته برنامه ­هایی مجوزدار هستند. حالا سوال این است که اگر مجوز دارند پس چرا آنتی ویروس از فعالیت آنها جلوگیری می­کند؟ به این دلیل که این برنامه ها کارهایی می­کنند که ممکن است بر تجربه کاربر در هنگام کار با رایانه اثری بازدارنده و منفی به جا بگذارند. چگونه؟ از راه ابزارهای تبلیغاتی خودکار و آزارنده، نصب خودکار نوار ابزار یا خیلی کارهای قاچاقی دیگر.

البته شما می­توانید نرم افزار خود را پیکره بندی کنید. یعنی به نرم افزار یاد بدهید که کدام برنامه را شناسایی کرده و کدام را نادیده بگیرد. همیشه پیش از اسکن به همراه تمیز کردن، کار پیکره بندی و تعریف اولویت­ها را در بخش تنظیمات آنتی ویروس انجام دهید.

Threat found during a scan!

یکی دیگر از پیغام های نود 32 این پیام است که زمانی ظاهر می­شود که شما با خرید لایسنس eset و راه ­اندازی این نرم افزار امنیتی و در هنگام اسکن کردن، یک تهدید، شناسایی شود. در واقع معنای عبارت انگلیسی فوق به فارسی چیزی شبیه این جمله را تداعی می­کند : در هنگام اسکن یک تهدید یافت شد! اگر بخواهید از مکان و نوع تهدید آگاه شوید فقط کافی است که نگاهی به ستون­های Name و Threat در صفحه نمایش داده شده بیندازید. اگر نیازی به دخالت شما باشد باید به ستون Action رفته و از منوهای کشویی آن یکی از گزینه­ ها را انتخاب کنید. پس از اتمام کار بر دکمه Finish کلیک کنید.

پیام Threat found during a scan در نود 32

پیغام های نود 32 Infected file or folder is hidden چه می­گوید؟

این پیام می­گوید که ویروس دست به یک کار انتحاری زده است و پوشه یا فایلی را پنهان کرده است. اگر با چنین پیامی روبرو شدید باید کارهای زیر را به ترتیب و باحوصله انجام دهید :

1 – اول از همه پوشه ها را از حالت پنهان یا مخفی درآورید.

2 – رایانه خود را به حالت safe mode اجرا کنید.

3 – در گام سوم به سراغ پوشه یا فایل آلوده بروید.

4 – وقتی که به آن رسیدید بر پوشه راست کلیک کرده و گزینه Delete را برگزینید. بعد از آن صفحه­ ای باز می­شود که از شما تایید می­خواهد. آن را تایید کنید.

5 – سپس به دسکتاپ رایانه خود رفته و بر Recycle Bin راست کلیک کنید. پس از اینکار گزینه Empty Recycle Bin را انتخاب نمایید. در پایان بر دکمه Yes کلیک کنید تا فرایند تایید شود.

پس از اتمام اینکار رایانه ­تان را از نو راه ­اندازی کنید. کار نهایی هم اجرای یک اسکن کامل است. این اسکن پایانی، پرده آخر این نمایش است. هدف از این اسکن اطمینان از پاکسازی رایانه از تهدید اعلام شده است. با این اسکن، پرده آخر مقاله ما هم در ارتباط با پیغام های نود 32 به پایان می­رسد.

در پایان باید توصیه همیشگی را باز هم تکرار کنیم : تنها به فروشندگان معتبر اعتماد کنید. خرید لایسنس eset internet security یا nod32 لایسنس باید از مراکز فروش قانونی انجام شود تا مشکلی پیش نیاید. از فروش لایسنس نود 32 در مراکز نامعتبر بوی کلاهبرداری می­ آید. پس مراقب باشید!

ضمنا میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خطای Security Alert مقاله مرتبط را مطالعه فرمایید.